Formell klage levert til Forbrukertilsynet

De siste ukene har det stormet rundt formidlingstjenesten VVS24. Både VVS-aktuelt og Rørfag har tatt tak i saken som handler om en aktør som gir inntrykk av å selge rørleggertjenester til forbrukere i akutte situasjoner, men som i praksis bare videresender oppdrag og fakturerer kunden 3000 kr for å ta en telefon. Rørentreprenørene Norge har nå levert formell klage til Forbrukertilsynet.

De siste ukene har det stormet rundt formidlingstjenesten VVS24. Både VVS-aktuelt og Rørfag har tatt tak i saken som handler om en aktør som gir inntrykk av å selge rørleggertjenester til forbrukere i akutte situasjoner, men som i praksis bare videresender oppdrag og fakturerer kunden 3000 kr for å ta en telefon. Rørentreprenørene Norge har nå levert formell klage til Forbrukertilsynet.

Les mer om saken i Rørfag og VVS-aktuelt:

Svindel eller smart forretningsidé?

Utgangspunktet for saken er et ektepar i Porsgrunn som fikk vannlekkasje på baderomsgulvet utenfor ordinær åpningstid og googlet «Rørleggervakt i Porsgrunn». De kom da over 24VVS som lovet å hjelpe. For det krevde 24VVS 2990 kroner som forfalt samme dag. Paret som da fikk inntrykk av at dette var betaling for utført oppdrag ble naturlig nok svært overrasket da det viste seg at de egentlig kun hadde betalt for at 24VVS formidlet oppdraget videre til lokal rørleggerbedrift. Porsgrunn rørleggerbedrift som tok oppdraget, hadde i forkant ingen kjennskap til formidlingstjenesten og føler seg i likhet med ekteparet lurt inn i en situasjon hvor ingen parter kommer godt ut.

Rørentreprenørene Norge har nå levert en formell klage til Forbrukertilsynet, og Tor Backe har uttalt til VVS-aktuelt at selskapets opptreden ikke kan karakteriseres som annet enn ren svindel.

Vær synlig der kundene dine er!

I tillegg til å følge opp saken i riktige instanser vil vi gjerne minne våre medlemsbedrifter på at vi via samarbeid med Solid Media kan tilby rådgivning knyttet til synlighet på nett.
86% bruker internett for å finne informasjon om varer og tjenester fremfor å spørre naboen eller ringe direkte til bedrifter. Dersom ekteparet fra Porsgrunn hadde fått opp en rekke medlemsbedrifter i sitt googlesøk etter rørleggervakt, er sjansen stor for at de heller hadde ringt en bedrift med et navn de kjenner igjen fra bybildet - enn en ukjent aktør.

Dersom din bedrift ønsker å høre mer om hvordan Solid media kan hjelpe deg å komme høyere opp i resultatlisten på Google - besøk vår nye oversikt over medlemsfordeler her.