Satser sterkere i Norge

Salgssjef Norge Søren Brøndums Knudsen og administrerende direktør Rebecka Spånberg i Purus har store ambisjoner for videre vekst i Norge. (Foto: Stein Arild Iglebæk)

Salgssjef Norge Søren Brøndums Knudsen og administrerende direktør Rebecka Spånberg i Purus har store ambisjoner for videre vekst i Norge. (Foto: Stein Arild Iglebæk).

Purus har en sterk markedsposisjon i Norge, men ambisjonen om å vokse videre er ikke mindre av den grunn.

Administrerende direktør Rebecka Spånberg i morselskapet til Purus forteller at rundt tre av fire sluk som selges i Norge er av merke Purus.

– Ambisjonen vår i Norge er ikke bare forsvare markedsposisjonen, vi skal utvide den, sier Spånberg.

Uttalelsen kommer på første dag av Faglærer- og utdanningskonferanse 2019. 60 faglærere, ledere av opplæringskontorer og representanter fra Rørentreprenørene Norge besøkte fredag fabrikken til Purus i Ystad i Sør-Sverige. Den produserer årlig 500 000 gulvsluk

Design betyr mer

Ekspansjonen skal skje både gjennom å øke andelen nye produkter i dagens sortiment, og å gjøre sortimentet bredere.

– Vi snakker ikke om en revolusjon, men en kontinuerlig evolusjon. Det skjer mye spennende over sluk også, og der vil det komme nyheter, sier salgssjef Norge Søren Brøndums Knudsen.

Om lag 25 prosent av alle slukene Purus selger, er designsluk av typen Purus Line. I Norge er andelen om lag 15 prosent.

– Det er designsluk som vokser sterkest, i takt med den generelt økende interessen for design blant folk flest. Har du først kjøpt en vakker dusj, vil du ha et vakkert sluk også, framholder Spånberg.

I tillegg til sluk, jobber Purus med avløp og installasjon i hjemmet, rustfritt sanitærutstyr, rustfri innredning og produkter til storindustri.